2011. július 2., szombat

10 ok, hogy ne légy oo.

Nem a saját fejemből pattant ki ez a cím. Olvastam valahol. A hozzá tartozó tartalom elgondolkoztató. Talán segít megfogalmazni, hogy miért  lehetne választani az otthonoktatást. Románul találtam a tíz pontot. Megpróbáltam lefordítani. Nem is olyan könnyű munka a fordítás. Ajánlom elolvasni eredetiben Cristinanál itt.

Nyögvenyelős fordításom pedig ez:

Miért küldd a gyereked iskolába, ahelyett, hogy otthon oktasd őt. Íme 10 ok:

1. Egyes készségek fejlesztése. Az állami iskolák nagyon hatékonyak abban, hogy megtanítsák a gyerekeket ülni és hallgatni amíg a tanárt leköti, hogy ellenőrzése alatt tartsa a csoportot és elvégezzen értéktelen adminisztrativ feladatokat.

2. Nincs meg a szükséges képességem, hogy neveljem a gyermekemet. Bármit, ami fontos az életben csak olyanok oktathatnak, akik megfelelő képzést kaptak és elismert bizonyítvánnyal rendelkeznek.

3. Az anyagi szempont. Az iskola orvosi kabinetje nélkül hogyan engedhetnénk meg magunknak, hogy óvszerrel és fogamzásgátlóval lássuk el gyermekeinket.

4. Célok 2020. Akarom, hogy gyermekeim mindent helyesen tanuljanak meg. Figyelembe véve, hogy milyen gyors iramban változik a történelem, biztosítani akarom nekik a legújabb változat megismerését.

5. Programokból származó előnyök. Nagyon fontos, hogy ugyanaz legyen a programjuk, mint mindenki másnak. Amikor szabadságra megyünk időnket véget nem érő sorok leállásával kell töltsük ahelyett, hogy arra vesztegessük időnket, hogy szabadon örüljünk a sétáknak és szórakozásoknak.

6.Közeli barátok. Tetszik nekem, hogy gyermekeim olyan sok időt töltenek szabadidejükből olyan emberekkel, akik nem tartoznak családjukhoz. Jobbnak látom, ha családon kívüliekkel barátkoznak, mint ha a családon belül alakítanak ki baráti kapcsolatokat.

7. A gyülekezet és az állam szétválsztása. Addig amíg elkülönítve tartjuk az államot és a gyülekezetet, gyermekeim több időt fognak tölteni az állam ellenőrzése alatt és kevesebbet az egyház romboló hatása alatt.

8. Szocializáció. A legjobb mód, hogy biztosítsuk gyermekeink számára azokat a szociális képességeket amelyekre felnőtt korukban szükségük lesz, az az, hogy egy osztályba tegyük velük egykorú gyerekekkel. Ezen felűl, a legjobb hatással a gyerekre a padtársa van.

9. Az osztály nagysága. A tanulási folyamat nem valósulhat meg 20 főnél kisebb csoportban. Nem létezik jobb módszer kifejleszteni valakiben a tanulás iránti szeretetet, mint hogy kényszerítjük, hogy tanuljon lépést tartva más 30 gyerekkel.

10. A tanulás ritmusa. Akarom, hogy gyermekem tudja, hogyan tanuljon a saját ritmusában. Ha egy gyerek nem tud lépést tartani az osztállyal, megérdemli, hogy megbuktassák és osztályt ismételjen. Ha pedig egy gyerek túl gyorsan tanul, meg kell tanuljon lassítani a tempóján. Mindezek mellett ki ad jogot a gyereknek arra, hogy maga döntsön arról, mit akar tanulni, ahelyett, hogy elfogadja hogy az állam az, akinek döntenie kell? Bármilyen dolgot, amit nem a megfelelő időben tanul meg, épp úgy lehetne megtanulatlanul hagyni.

7 megjegyzés:

  1. Ez szenzációs. Nagyon jó. Elvihetem? (természetesen hivatkozással) lécci!:)

    VálaszTörlés
  2. Hát egy pillanatra megdöbbentem, hogy Te hozol majd 10 valódi okot az oo ellen.

    Jól rám hoztad a frászt:)

    VálaszTörlés
  3. És milyen igazad van, Betti! Örülök, hogy végre te is belátod, amit mások már régen helyesen és bölcsen látnak.
    :)))))

    VálaszTörlés
  4. Bergamott
    :) Nem tudok tíz VALÓDI okot ellene. De már van legalább tíz okom az oo mellett.
    Még volt egy érdekes tízes lista, csak azt nehezebb lefordítani. Megkeresem, mert érdekes, tíz ok, hogy elhagyd az iskolát.

    VálaszTörlés
  5. Gondoltatok arra, hogy az ilyen általánosításokkal azoknak a munkáját becsmérlitek, akik erejük felett dolgoznak azért, hogy az iskolai oktatás jó legyen? Ne a másik becsmérlésével igazoljátok önmagatokat, hanem a saját eredményeitekkel, amiből bőven van, hát mért kell ez? Márti

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...