2013. augusztus 14., szerda

Vakáció!

Lehetőségünk volt egy hétig elhagyni a várost, a legnagyobb melegben.
A Szurduki tó partján voltunk újra.





Egy nap elmentünk a közelben levő Traian Vuia múzeumba is, ami nem rég nyílt meg. Traian Vuia 1872-ben született Bozsor faluban, ma Kisszurduk, ami akkor az Osztrák-magyar monarchiához tartozott. feltaláló volt, a repülés érdekelte nagyon és sikerült olyan gépeket építenie, amelyekkel bizonyította, hogy lehetséges a repülés az ember számára is.


Három modell volt kiállítva, a képen a helikopter látszik.


Ez a Vuia 1 repülő makettje.


A múzeum kicsi, új, szép, tiszta, nem sok látogatója van. De érdekes volt.


Sokat voltunk kint. Láttunk lepkéket is. Ezt amikor megérkeztünk, azt hiszem csíkos medvelepke a neve.



Láttam egy fecskefarkú lepkét, de nem volt nálam fényképezőgép.

Lencsevégre kerített a lányom egy lepkét és meg is kereste a nevét, talán szürke csíkos araszoló - majd megkérdezem még tőle.


Láttunk sok boglárka lepkét és fehér lepkét, de olyan itthon is van.

Tatájával a fiam fogott egy szép kékszárnyú sáskát.




Volt labdázás, játszás, sétálás, rollerezés, pingpongozás, finom ennivaló és pihenés. A legkisebb megtanult négykézláb lépcsőt mászni -ez szerintem nagyon hasznos. Ma pedig meglepett azzal, hogy itthon egyedül, két kézzel fogózva a korlátban lépegetett lassan egyik lépcsőről a másikra, 3 emeletnyit.

2 megjegyzés:

  1. A múzeumban a repülők makettjeit néztétek meg, odakint pedig az élő repülőket. Szerintem a kékszárnyú sáska csodálatosabb konstrukció, és nekem jobban tetszik, mint a helikoptermodell.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Egyetértek. A sáska gyönyörű volt, nem is láttam eddig ilyen közelről kékszárnyú sáskát. Annyit tanulhatok én is a gyerekek által!

      A múzeumra már rég kiváncsi voltam, mert sokszor elmentünk mellette s végra most megnéztük belülről is.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...