2010. július 7., szerda

Számolni tanulunk

Kisebbik lányom kiscsoportos lehetett volna az elmúlt tanévben, de itthon voltunk együtt. Sokszor gondoltam, tanítsam meg számolni, mert tudtam, hogy a kiscsoportosok 5-ig kell tudjanak számolni tanév végére. Aztán egyszer csak azt vettem észre, hogy megtanult számolni tízig, most kis segítséggel elszámol százig. A számokat kellett volna megtanítsam neki, gondoltam is, hogy lerajzolom nagyban a számokat és játszva megtanuljuk. De nem került rá sor, mert elkezdte kérdezni a lap alján levő számokat: ez milyen szám anya? És valahogy megjegyezte a számokat tízig. De a szám és a mennyiség fogalmát össze kell kapcsolni. Kérdeztem a múlt nap, hogy ha van neki két ceruzája és adok neki még egyet, hány cerúzája lesz? Három, mondta. Ha van neked kettő és én is adok kettőt, akkor hány lesz? Négy, válaszolta. Akkor már egy nehezet kérdeztem: ha van öt ceruzád és adok kettőt, hény lesz? Nem tudom, mondta.
Vettem egy doboz pálcikát számolásra. Tegnap előkerült a römi. És kértem, hogy keressen egy bizonyos számot és hozzon annyi pálcikát. Úgy látom ez megy neki, olyan tízig. Mikor egyszer azt kértem, hozzon 15 pálcikát, akkor hozott egy marékkal :).


Tehát: amit tudnia kell, azt tudja. Én pedig ha végzek a vizsgámmal, utána kell nézzek, mit is kell tudni egy ilyen korú gyereknek. Úgy látom, nagy előnyben, mivel van egy nagyobb testvére, akitől akaratlanul sokat tanul, hallgatja a beszélgetéseinket, kérdez. Egy egészséges kisgyereknek az otthon tökéletes környezet az egészséges fejlődéshez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...