2011. június 30., csütörtök

Más, más a vakáció

Szeretem a vakációt. Ahogy számbavettem hány hetünk van, mit lehet ez idő alatt tenni... hát kevésnek tűnik ez a röpke néhény hét. Olyan hamar este lesz. Még bele sem jöttünk és már majdnem eltelt egy hét.

A második félévet jobban nyílvántartottam. Jegyeztem mikor mivel foglalkoztunk, elszámoltathatóbban tanultunk. Ettől nem lettünk hatékonyabbak, csupán bármikor visszanézhetek és számbavehetem mire mennyi időt szántunk, bár nem volt nálunk olyan, hogy óra, mert sokszor az egy órai anyaghoz sokkal kevesebb idő kellett itthon, néha meg több. És nem is mindig egy órai anyagot vettünk át egy alkalommal.
Csak érdekesség képpen jegyzem meg, statisztikai adatokból elmondhatom, hogy a román tankönyvet, munkafüzetet vettük elő a leggyakrabban, mégis azzal haladtunk a leglassabban, nem fejeztük be a tananyagot. Aztán a magyar (olvasás) közetkezik, majd a matek és a környezet. Tovább már nem írom. Heti átlag 18 "óra" volt. Teljes hetes tavaszi szünetet nem tartottunk, de bármikor szükségünk volt szünetre, lazítottunk. Legkevesebb heti 6 legtöbb heti 30 "óra" volt, e számok tartalmazzák az "extrakurikuláris" tevkenységeket is és ezek a szélsőségek csak egyszer fordultak elő. Visszatekintve elmondhatom, hogy nem volt nagyon leterhelő. Nem bánom, hogy ezt az utat választottuk.

Most sem lazsálunk. Most csak magunknak tanulunk. Több-kevesebb motivációval igyekszünk végére érni a román tananyagnak. Ezen kívül angolt tanulunk. Rajzolunk, kézimunkázunk. És csak úgy ülünk sétálunk, futunk, játszunk kint a parkban. Közben még itthon is teszünk-veszünk.

Ötleteket kerestem és találtam kézimunkához, rajzoláshoz.
A héten teherautót ragasztottunk.
Ötletet egy a könyvtárból kölcsönzött könyvben találtam:
Egyszerű munka volt, hulladék papírt is használtunk és régi rajztömbök borítójára ragasztottuk az autókat.

Aztán medvét is rajzoltunk.
Ötlet az Art Projects for Kids oldalról.

Ezek az édes semmittevéseink.

És nem maradhat el az olvasás.
Felolvastam vagy inkább újra olvastam a gyerekeknek Christopher Shennan: "Jonatán mester álma"-t (Harmat). Szép történet. Fülszöveg:
Jonatán mester elbóbiskol a műhelyében, és álmában életre kelnek a maga készítette bábúk és babák. A sárga hajú, örökmozgó Pálcika egy fiókban papírosokat talál, amiből a játékok rájönnek, hogy eladásra készültek, és a gonosz Márdus biztatására fellázadnak alkotójuk ellen. Mi lesz a sorsa a gyönyörű Mirandának, a királyi párnak és a hűséges Tam-tamnak? A fordulatos, lebilincselő történet a Teremtő Isten önfeláldozó szeretetéről mesél kicsiknek és nagyoknak. 
Vakáció közeledtével gondolkoztam, hogy honnan szerzünk majd elég új(általunk még nem olvasott) könyvet a lányoknak. Aztán olyan szépen kialakult, megyei könytár, iskolakönyvtár és tegnap is kaptam kölcsön nem kevés könyvet. Ha nem is tart ki őszig, egyelőre van mit olvasni. És majd lesz is, mert Isten gondot visel - mindenről.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon biztató a statisztikátok eredménye.:)
    HajniM

    VálaszTörlés
  2. Betti, ez a statisztika nekem is tetszik.:) Nagyon érdekes látni, hogy hogyan járnak mások az oo-ban.

    A blogod leírása pedig nagyon találó, nagyon tetszik.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...