2012. november 5., hétfő

(az elkerülhetetlen) Német

Talán már említettem, hogy itt 5. osztályban kezdik tanulni a második idegen nyelvet. Kicsit késve (tanév kezdés után) tudtam meg.
Gondolom a német a lehető legjobb választás, lányom itteni volt osztálytársai is azt tanulnak. (A francia  lett volna a másik lehetőség.) Valamikor én is évekig tanultam a német nyelvet, amiért soha nem rajongtam, de az évek folyamán csak ragadt rám valami. Aztán évekig nem használtam. Úgy éreztem teljesen elfelejtettem. De mégsem. Nem sok dicsekedni valóm van, viszont kaptam egy új lehetőséget, most már motiváltabban tanulni a német nyelvet felnőtt fejjel. Úgy-e semmi sem lehetetlen?

Ebből tanulnak itt és mi ebből fogunk: Pingpong Neu a Hueber kiadótól.
Szószedetet a netről töltöttem le, innen.
Itt van néhány online gyakorlat.


Kicsit nehéz volt megszerezni ezt a tankönyvet, úgyhogy előbb egy helyi változattal kezdtük, német - román szószedettel. Nekem ebből könnyebb tanítani.


Megkerestem az én régi német első éves tankönyvemet. Jó öreg már és teljesen kiment a divatból, de én ebből tanultam, "otthonosan mozgok benne".


Aztán még gyorsan beszerztem egy képes könyvet, ovodás gyerekeknek - azt írja rajta. Képek és szavak németül és románul.


Ezt nagyobbik lányommal szavak tanulására használjuk. A kisebbekkel pedig román szavak tanulására, mivel ki van írva a kép alá a szó románul s ez kölönösen a középső lányomnak nagy segítség, mível ő jól olvas.


A dw.de oldalán itt a Placement Test -re kattintva elvégezhető egy Einstufungstest, ami aztán megmondja milyen szintű is a német tudásunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...