2013. április 12., péntek

Egész számok

Nem volt gond, könnyen megértette milyek a negatív egész számok.
Most jutottunk oda, hogy műveleteket kell végezni velük, összeadást, kivonást.
Meg van szépen magyarázva a tankönyvben, nem semmi végiggondolni.
Már nem emlékeztem, mi hogyan tanultuk annak idején, mit is mondott a tanár, de valami egyszerű szabály volt, nem kellett sokat filozofálni. Ezért előkerestem az itteni ötödikes matek tankönyvet, de nem találtam még műveleteket egész számokkal. A hatodik osztályosban viszont igen. Nagyon megörültem.
Hogy szól a lecke?


Az a és b egész számok összegét a+b -vel jelöljük és a következőképpen számoljuk ki:
-Ha a és b előjele azonos, kiszámítjuk a modulusok összegét, és az eredmény elé a közös előjelet írjuk.
-Ha a és b előjele különböző, a nagyobbik modulusból kivonjuk a kisebbik modulust, és az eredmény elé a nagyobbik modulusú szám előjelét írjuk.

Az a és b egész számok különbségét a-b -vel jelöljük, és úgy számítjuk ki, hogy az a számhoz hozzáadjuk a b szám ellentettjét.

Csak egy alternatíva a Hajdu matekhez. Ha szükséges. Nekem így az egyszerűbb, valószínű, mert így tanultam annak idején.

2 megjegyzés:

  1. Többször megnéztem, és nem tudtam rájönni, hogy az utolsó példánál miért -26 az eredmény, csak arra tudtam gondolni, hogy elírás. Így is nehezen érthető sok gyereknek, pláne ha pontatlan a nyomtatás. Az eredmény -36. Köszönöm a közzétételt Kissné Margó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt nem is láttam! Tényleg elírás lehet. Amúgy, amikor kézhez kaptam ezt a tankönyvet, ki voltam akadva, hogy milyen a kinézete. Hát én biztos nem venném önkéntesen a kezembe!
      De itt találtam a szabályt amely szerint én tanultam s nekem bevált.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...