2018. augusztus 31., péntek

Vakáció, maradj még!


Hogy telt el ilyen hamar ez a hónap, nem tudom.
Már írtam, hogy kedvenc "évszakunk" a vakáció. Ez a nyári vakáció pedig, nekünk nagyon rövid volt. Ha még két hónapig tartana, akkor se mondanánk: elég.

De itt a vége, sok szép emlékkel gazdagodva kezdjük az új tanévet.
Megvannak a tankönyvek (nagyjából). Tárolók, szekrények, polcok kiürítve, újra rendezve az új tanévre.


Megadatott nekem az, amire nagyon vágytam. A legkisebb elkezdett olvasni csak úgy, magától, kíváncsiságból, magának egy könyvből, kis neki való történeteket. Még vakáció előtt befejeztük a betűk tanulását. De nem akart elszakadni az olvasókönyvtől, hogy esetleg más könyvből olvasson. A napokban Magyarországon jártam és hoztam pár új könyvet neki, olyan kezdő olvasóknak valót, de megtiltottam, hogy bárki is felolvasson neki azokból a könyvekből. Arra gondoltam, hogy mivel már befejeztük a Játékházat majd ezekből fog nekem felolvasni, csak úgy az olvasást gyakorolni, ha kezdődik az iskola. És mindjárt másnap szóltak a tesók, hogy a húgica olvas magának. Később megkérdeztem tőle, mit olvasott és ő elmesélte. Számomra ünnep volt az a nap! Sokkal könnyebb így nekifutni az első osztálynak itthon tanulva. Persze azért még 2-3 évig fontos lesz a felolvasás, a többiekkel is így volt. De úgy érzem ez egy áttörés és hálás vagyok ezért Istennek.

Érdekes megtapasztalni, hogyan tanult meg a négy gyerek olvasni, mindenkinél másként alakult, mert bár testvérek, mindegyik csodálatosan egyedi. Örülök és kiváltságnak tartom, hogy mellettük lehettem ebben a tanulási folyamatban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...