2010. október 7., csütörtök

Kicsit megállok...

Roppant rövidnek tűnnek a napok.
Kicsit megállok.
Először is feljegyzek itt két "gondviselést", bár van több is, megérni számbavenni mindet.
Az oo-s gyerekeknek jó, ha vannak házon kívüli elfoglaltságaik is. Kerestem én is ilyeneket. A Gyerekpalotában szokott lenni mindenféle tevékenység gyerekeknek. Eddig messze volt tőlünk, de mivel a szép régi épületet amiben működött, visszaigényelték, most itt működik közel hozzánk, és mellette van egy játszótér, ahol a kicsikkel megvárhatjuk a nagyot. És szinte "véletlenül" akadt meg a szemem az újságban a hirdetésen. S biztos nem véletlen, hogy bár nem szoktam, megvettem azt a hetilapot, ahol a hirdetést láttam.
Kerestem román tankönyvet. Több könyvesboltba is benéztem, de nem találtam. Aztán megkérdeztem a volt tanító nénit, nem tudja-e, hol vásárolhatnám meg a tankönyvet. Több nap után tegnapelőtt jött a válasz, a könyvesbolttal, ahol érdemes lenne érdeklődni. És tegnap úgy éreztem el kell mennem. Először úgy gondoltam, délelőtt elmehetnénk, de késő lett mire a dolgainkat elrendeztük. Estére halasztottam. És az utolsó példányt megvásároltam (ilyen tankönyvet hsznál az összes kisebbségi iskola) a hozzá járó munkafüzetekkel is. Ez nem véletlen!
S aztán ott van azoknak a segítsége, akiket személyesen vagy a blogvilágból ismerek, van akinek a nevét sem tudom... Hálát adok értettük Istennek. Csodálatos, ahogy az Ő segítsége mindig időben érkezik.
Azt hiszem én is egy intenzív tanulási folyamatban veszek részt. Itthon.
Pillanatnyilag úgy tűnik nagyon jó volt félretenni a napi beosztást és heti beosztás szerint tanulni. Úgy tűnik kevesebb idő is kell a tanulásra így. Főként a járkálós napokon nagyon jó a rugalmasság.
Kezdem összeszedni magam és a kicsikkel is tanulunk. De ennek még nagyon az elején vagyok. Tervezem a kupakok gyűjtését, vásároltam már egy átlátszó műanyag tojástartót is. S gondolkozom mi az, amit érdemes házilag elkészíteni...

E heti magyar versünk Móra Ferenc: A cinege cipője. Megzenésített formában is hallgatjuk, énekeljük.
Ötlet Kilikétől. A madaras kép is. Egy példányban felragasztottam  a szekrényre (mire jó az új szekrénysor a nappaliból!) és kis kártyákat is készítettem, amikkel játszunk. Nem csak madárneveket lehet így tanulni! Ma a játék elmaradt és figyelmeztettek, hogy az kimaradt a tanulásból. :)

Aztán kerestem egy román verset is, és dolgoztunk a Corvin kiadótól vett munkafüzetben. Most már megvan a tankönyv és a hozzá való munkafüzetek is. Ezeket fogjuk használni. De a verstanulás marad. Esztertől és Virágtól tanultam, hogy a rímek, versek dalok tanulása segít a nyelvtanulásban. E heti versünk: George Coşbuc: Zile de toamnă -egyszerű szavak, rövid rímes vers.

Angolból pedig hallgatunk dalokat, nézzük Peppa Pig-et és előkerült Muzzy is. Anitának persze van a tankönyv, a munkafüzet és cd. E mellett szeretném, hogy hetente vagy kéthetente legyen egy angol dal vagy vers, amit megtanulunk együtt mind.  E heti ilyen dalunk az Autumn-time is coming.
Kifutottam az időből. Folyatatás következik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...