2010. december 1., szerda

Dec. 1

Itt nálunk nemzeti ünnep volt ma. Tehát munkaszüneti nap.

Szép volt a mai nap, mert együtt voltunk. Jó volt látni ahogy a férjem matekozik a lányunkkal. :) Aztán ha már Csenge olyan nagyon szeret vágni, ragasztani, rajzoltam neki egy halacskát, vágjon, tépjen, ragasszon rá pikelyeket. Nem eredeti ötlet, már láttam valamikor valahol. A gyerekek viszont nagyon örültek és végül 3 hal készült:



Kicsit számolt Csenge. A számos lapok mellé annyi pálcikát kellett tegyen amennyi a szám. Legutóbb (több mint egy hónapja) úgy a hetes körül belefáradt egy hasonló feladatba. Most gyorsan és jó kedvvel dolgozott. Hogy hogyan fejlődött, nem tudom, de látom a haladást. Nemrég azt magyarázta, hogy ha hétből kettőt odaad, még marad neki öt és az elég. Nagyon jó közelről nyomon követni azt, ahogy a gyerekek egyre többet értenek meg a világból.

Még mindig nem sikerül a kicsikkel tematikusan "tanulni", azzal foglalkozunk ami előjön, adódik. Nem mintha ez rossz lenne vagy így nem tanulnának, csak szeretném ezt is kicsit jobban megszervezni, tudatosabban. Mégis sok minden rájuk ragad, nem is tudom, honnan. És azt is tapasztalom, ami egyik gyereknél bevált, a másiknál nem működik. Csengével tanultuk a betűket. Szép lassan, ő akarta. Aztán egy ponton én egy kicsit erőltettem, visszanézve tudom nem kellett volna, ezért egy ideig nem akart betűket tanulni az addig jól bevált módszerünkkel, de nagyon szerette a Corvin kiadó betűs lapjait, Mókás betűk beszéljetek (amik nekem nem tetszenek, de mivel kaptuk, megmutattam neki), ahol minden betűhöz van egy kép és egy kis négysoros vers, főként a verseket szereti.

De szinte majdnem minden betűt felismer ezeken a lapokon a képek segítségével. A napokban elkezdte rajzolni is őket csak úgy magától. Volt amit nem volt könnyű felismernem, de a szándék a fontos. Aztán egy oo.-s anyuka ötletét próbáltam ki, és előrerajzolt betűket, értelmes szavakat adtam neki, hogy filccel rajzolja utána. Nagyon örült a felismert betűknek. Szerintem roppant unalmas lenne neki olyan íráselőkészítő feldatokat csinálni, ami a nagycsoportos óvodások munkafüzeteiben vannak. Amúgy nem szándékozom már most megtanítani írni, de annak örülnék, ha rájönne hogyan kell összeolvasni a betűket, mert neki sohase elég a felolvasott mesékből, versekből.


Elkerült ma is pár játék azok közül, amelyek általában el vannak téve, tehát nem lehet őket bármikor elővenni. Már tapasztalom ennek az előnyét: ha unatkoznak, vagy épp azt szeretném, hogy játszodjanak pl. mesenézés helyett vagy amikor egyikükkel külön akarok foglalkozni, a másik kap egy ilyen játékot. S szinte biztos örülni fog neki s egy időre szabad leszek. 
Egy ilyen játék nálunk a mágneses Geomag.



Ezzel a lányok általában akkor játszhatnak ha a kicsi alszik, a kicsi meg csak akkor amikor én is mellette vagyok, mert félek nehogy egy golyót a szájába tegyen. Mind nagyon szeretik.

Aztán a tangrammal is szeretnek játszani a lányok. Jó játék és otthon is elkészíthető, mintákat pedig lehet a neten is találni. És persze lehet kitalálni is.

Gyakrabban gondolok arra, hogy közeledik a félév végi felmérés. Tanulni kell. Antiának van tankönyv, tanmenet. De úgy érzem én is tanuló vagyok. Sokat kell tanulnom. Önfegyelem, időbeosztás, jó szervezés, türelem, megértés és sorolhatnám...

...és lehet itt is ritkábban jelentkezem, mert néha úgy érzem nagyon rövid a 24 óra, ami elég kell legyen a fontos dolgokra.

1 megjegyzés:

  1. Látva a munkátokat, a rendszeres, folyamatos haladást én nem tudom elképzelni, hogy izgulnotok kellene!(bár nem ismerem az elvárást nálatok!) Képzeld nekem a kislányom teljesítmény kényszeres és soha nem gyötörtem, kértem. Egyszerűen önmagával szemben csalódott, ha nem úgy sikerülnek a dolgok, ahogy eltervezte, ha nincs arányban a ráfordított idő, energia az érdemjeggyel. Mindig én viccelem el a dolgot - hát nyilvánosan le sem merem írni, hogyan - mert én is úgy gondolom nem ez az élet alfája és omegája. Tedd le ezt a terhet, nehogy megérezze a kislányod, hogy ez téged feszít! Szia: Erika

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...