2010. december 13., hétfő

Hétvégénk

szép volt és mozgalmas.

Megrendeltük és megkaptuk a Virágnál látott könyvet a sakkról. Úgy érzem kell egy kis külső segítség Anitának, mert én csak annyit tudok, hogy melyik bábuval hogy kell lépni és nem szeretek sakkozni vagy inkább nincs türelmem hozzá. Szépen magyarul van minden leírva. A gond csak az, hogy a kedves lányom már "le is tudta" ezt a könyvet, mindent megértett, sok mindent már tudott. Tehát máris kereshetek magyarul valami komolyabbat a témában.

Hétvégén itt volt a sógorom -tőle tanult Anita sakkozni ősz elején és megint volt lehetősége a lányomnak komolyan játszani, mert R. nagyon türelmes és jól magyaráz, még nekem is érdekes volt a ősszel vele játszani.

Nagyon szereti még ezeket a feladványokat is oldogatni, melyekre szintén Virágtól találtunk el. 

Kedves ismerőseink is eljöttek hozzánk Aradról két gyerekkel. Nagyon jó volt találkozni.

Aztán szombaton elmentünk egy gyerekotthonba. Kicsit tágult a világról alkotott képünk. Olyan szép, kedves, aranyos gyerekekkel találkoztunk, akik csak ritkán mennek haza, ha van egyáltalán hová hazamenni. És akiknek nem nehéz örömet szerezni. Meggazdagodva jöttem onnan el.

Nemrég ismerkedtünk meg a Logico-val. Most már a sajáttal játszhatnak. Ez a játék is az oo-s szekrénybe került. Nagy sikere van. Nem is tudom mi teszik nekik annyira, a játék vagy a gondolkozás játék közben.


Hallottam egy oo-s anyukáról, akinek a hétfő bepótolós, laza nap, amikor felkészül a heti tanításra stb. Nagyon gondolkozok azon, hogy kipróbáljam, mert nagyon nehezen szedem össze magam hétfőre. Kamasz korom óta mindig nehezek voltak a hétfők. Mivel szombaton és vasárnap nagyon keveset vagyunk itthon, szinte csak enni és aludni, van, hogy csak az utóbbi, ezért nehézen találok időt az új heti teendők átgondolására. Kicsit jobb szervezés is segítene és egy viszonylag laza hétfő.

Ez az itthon tanulósdi úgy érzem nem kis változásokat munkál bennem. Nagyon érdekes. Talán egyszer sikerül ezeket a dolgokat rendszerezni magamban és leírni itt is. Úgy érzem állandóan változom, értek meg dolgokat, átértékelek, és tudom, hogy még az elején vagyok, sok változás lesz még. Néha eszembe jut amit az oo-s konfikon hallottam (milyen jó, hogy ott lehettem). Az egyik ilyen dolog: az oo-t kipróbálni legalább két év kell, mert a második évtől sokkal élvezetesebb, két évnél kevesebbért nem érdemes belevágni s az első évben felmerülő nehézsek miatt nem jó meghátrálni. Azt hiszem tényleg így van. Ha ezzel a három hónapos tapasztalattal foghatnék hozzá, néhány dolgot másképp tennék, másképp állnák hozzá a tanításhoz, tanuláshoz. De cseppet sem bánom, hogy belevágtunk.

tanulok...

4 megjegyzés:

  1. Szerintem ne csodálkozz azon, hogy hosszabb idő kell, hogy kialakuljanak és beágyazódjanak otthon a dolgok. Én ameddig az első négy évemet le nem tanítottam, nem láttam, tapasztaltam pontosan, hogyan épülnek egymásra a kockák. Tudtam én, mert levizsgáztunk belőle, de megtapasztalni, pontosan tudni, hogy mit miért tesz az ember, az egészen más dolog! De jó, hogy ellátogattatok a gyermekotthonba! Két évig dolgoztam bűnöző fiatalokkal... gyermekotthonosokkal... annál lélekben fájdalmasabb dolgot elképzelni sem tudok. Belül kicsit mindig sírtam. Megtanultam, hogy panaszkodni nem való, mert ugye mindenkinek az fáj legjobban, ami neki fáj - az ember természetéből fakad - látogasson el egy gyermekotthonba vagy idősek otthonába, tanítson a kórházban halálos betegségben szenvedő gyermeket, nézzen a szülei szemébe és ha ezek után is kinyílna a szája, elég nagy züm-züm van odafent nyaktól felfelé.
    És a sakk! Az enyémek is nagyon szerettek sakkozni, Peti fiam ahogy növekedett nem az esti mesélést kérte, hanem az sakk partit. Én elég hamar a "jaj a legyőzötteknek" kategóriába kerültem, méltóbb küzdelmek a párommal alakultak ki. A Zsolnay-módszer tanórai keretek között tanítja a sakkot, mint a logikus gondolkodás kulcseszközét használja!
    Bocsi, hogy hosszú lett, de annyi szép dologról írtál! Gyönyörű hétvégétek lehetett! Erika

    VálaszTörlés
  2. Betti, ne is mondd, mennyit változik az ember 3 és fél hónap oo alatt! :)))
    Mi is pont akkor kezdtük. :)

    VálaszTörlés
  3. Csak te egyész nyáron komolyan készültél :).
    Azért úgy gondolom, tapasztalom, hogy egyre jobb lesz. Csak az a vizsga ne lenne!

    VálaszTörlés
  4. Erika, tudnál-e valami jó könyvet ajánani a sakkozásról magyarul?

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...