2011. január 18., kedd

3 könyv

Olyan jó, hogy Bergamott említette Az élet játéka c. könyvet. Ez nálunk is nagy kedvenc, most épp ezt olvasom fel a lányoknak a délutáni pihenő alkalmával.

De Csenge nem éri be egy könnyvvel. Napközben Johanna Spiry: Heidi c. könyvéből (Könyvmolyképző, 2007) kell neki felolvassak . Ezt a könyvet is szívesen olvassák, a többször olvasott, felolvasott könyvek közé tartozik. Ha nincs időm felolvasni vagy már fáj a szám a sok felolvasástól, Csenge 'olvas' magának, vagyis emlékezetből mondja a történetet, ha szükséges alakítja, s ezt csakis könyvvel a kezében, lapozva teheti. Én ezt is szeretem hallgatni :).

És még egy másik nagy kedvenc, nem tudom hányszor újraolvasott, sőt sajnos rongyosra olvasott könyv, amit el is tettem, hogy még olvasható legyen a kicsinek is, Patricia M. St. John: Nyomok a hóban (Primo Evangéliumi Kiadó, 1992). Nagyon szép a történet, a gyerekeknek szinte megunhatatlan, újból és újból elővették s ha én nem olvastam, akkor a nagy olvasta a kicsinek. Sőt, sokat játszották is a történetet illetve ők voltak a könyv szereplői és kitaláltak maguknak új szerepeket ahogy jónak látták. A könyv alapján készült film nem tetszett, sokkal szebb az amit én elképzeltem magamnak, amikor kisgyerekként anyukám esténként  felolvasott nekem a könyvből.

És ahogy így írok még eszembe jutott pár könyv, ami nagyon tetszett a gyerekeknek, érdemes volt beszerezni. Majd még írok ebben a témában.

3 megjegyzés:

  1. Azt hittem ez a teljes könyv. Melyik kiadónál jelent meg az újabb kiadás?

    VálaszTörlés
  2. Én is a Nyomok a hóbant olvastam fel. Kár, hogy a legtöbb könyv lány főszereplős, nálunk is ugye fiú többség van, bár attól szívesen hallgatják.A keresztyén gyermek irodalomban.

    VálaszTörlés
  3. Köszi szépen! Tetszik amit elolvastam, más a fordító is.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...