2011. január 21., péntek

Emlékeztetőül, hogy kéznél legyen

ki is nyomtattam és ide is bemásolom magamnak Anntól a 10 Point Manifesto for Joyful Parenting amit Kilike lefordított és a blogjában megosztott:

az örömteli nevelés 10 pontja 
1. Imádság Háza lesz az otthonom. Lesz ideje az imának, és azt az időt imára is fogom szánni. Megteremtem a helyet és az időt, és a gyerekeket is hívom, hogy találkozzanak Istennel.

2. Szépséget teremtek magam körül, és nem hagyom, hogy más vonja el a figyelmem.

3. Nem fogok kapkodni. Sürgős dolgok nem is léteznek. Csak az amatőrök kapkodnak.

4. Ha a stressz hullámhegyei jönnek, hálával fogom legyűrni őket. Stressz elleni stratégiám a hálaadás. Egyszerre csak egy érzés lehet a szívemben, és én mindig hálás akarok lenni. Érzés ellen érzéssel harcolok.

5. Imádkozom, hogy csak erőt adó szavakat ejtsek ki a számon. Szavakat, amik erőt adnak ezeknek a gyerekeknek. A kegyelem szavait. Egyedül a kegyelem légkörében lehet élni. Minden más szó, minden más lehelet mérgező.

6. Imádkozom, hogy következetesen következetes lehessek. Ritmust akarok adni a napoknak, amelyben a gyermekeim is biztonságban érezhetik magukat. Megteremtem a mindennapi ünnepeinket, hiszen minden nap a most örömét ünnepeljük.

7. Ha egy gyermekem viselkedése nagyon idegesít, tudni fogom, hogy akkor éppen őt kell a legközelebb vonnom magamhoz.

8. Mindegyik gyermekemet annyiszor megölelem, ahányszor enni adok nekik. Hiszen úgy kell ez a gyerekszíveknek, mint testünknek az étel. Keresem az alkalmakat, amikor megérinthetem őket - minél nagyobbak, annál inkább.

9. A láthatónál fontosabb a láthatatlan.

10. Sokat fogok nevetni. És a gyerekeket is engedem nevetni. Szokássá teszem az örömöt az otthonunkban.
Gyakran kell emlékezzek erre a tíz pontra... Van még mit tanulnom.

2 megjegyzés:

  1. Szia Betti! Nagyon elkeveredtem a rengeteg munkámban és kicsit elmaradtam innen közületek... Meg volt a vizsgátok?
    Ezeket a Kilike-Ann pontokat én is mentettem és kiraktam a szülők faliújságjára! Nagyon rendben vannak. Üdvözlettel: Erika

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...