2012. április 4., szerda

A napokban

volt a Homeschool Freebie of the Day oldalon egy jó link letölthető Bach zenékhez (1,9M). Szép, most is azt hallgatom. Persze szebb lenne egy koncerten hallgatni, de egyelőre nem futja időből, energiából. Így ennek is nagyon örülök.

Erről jutott eszembe egy jó kis könyv, amit még tavaly olvastam, Péterffy Ida: "Kis történetek nagy zeneszerzőkről" (Móra, 1959). Antik könyvként vettem. Nagyon érdekes volt. Mindenféle kis érdekes történetek zeneszerzőkről. Sokkal érdekesebb volt, mint amit hetedik-nyolcadik osztályban a zenetanár diktált zeneórákon a zeneszerzőkről s amiket meg kellett tanulni s aztán én elfelejtettem. Gondolom hasznát fogják venni a gyerekek is, esetleg mesélhetek nekik, mert szívesen újraolvasnám.

Az előszóból:
"Ezt a kötetet a zenekedvelő ifjúságnak szántam. Nem zenetörténet – mint ilyen nem is lenne teljes, hiszen sok nagy zeneszerző hiányzik belőle –, hanem csupán egy kis olvasnivaló a zenetörténet nagyjairól. Mint a címe is mondja: kis történetek. A legnagyobbak – Bach, Haydn, Mozart, Beethoven, Schubert, Verdi, Muszorgszkij, Csajkovszkij és Liszt – gyermekkorát, ifjúságát bővebben írom le. Úgy gondolom, a fiatalok – kik maguk is életpályájuk kezdeti nehézségeit élik át – sok buzdítást, lelkesítő élményt találhatnak abban, ha megismerik, hogy milyen kitartó szorgalommal fejlesztették képességeiket, s milyen olthatatlan szomjúsággal tökéletesítették tudásukat a rendkívüli tehetséggel megáldott s ma már halhatatlan nevű emberek. Sok más zeneköltővel is találkozik majd az olvasó egy-egy elbeszélésben, karcolatban vagy anekdotában. Igyekeztem a zeneszerzők életéből nemcsak szórakoztató, hanem egyúttal tanulságos eseteket összeválogatni."

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...