2013. március 28., csütörtök

Végre :)

Az elmúlt héten egy nap


azt láttam, hogy fiam csak úgy, megpróbál olvasni. Tudtam, most már közeledünk a cél felé... Persze nem a Boribonos könyvekre kíváncsi, ami szerintem neki való olvasmány, hanem egyéb, szerintem nehéz szavak, szövegek érdeklik. De nem baj. Még nem tanultunk minden betűt. És visszaálltunk szépen a Játékházra. A kis b és d látom kicsit gondot fog okozni, mondja is, hogy összekeveri őket, pedig csak a d betűt tanultuk, de ismeri a b betűt is, amin nem csodálkozok ennyi olvasó mellett. Remélem sikerül megbirkóznunk ezzel a nehézséggel. Látom a "k" kiejtésére is figyel olvasáskor, ez is komoly munka lesz, de egyre inkább érzi, hogy különbséget kell tennie a két hang kiejtése között, néha nagyon jól sikerül. Ezért remélem, hogy fog jobban is menni. Persze sok idő, játék, türelem kell hozzá, de hát nem kerget senki. Ennek a b-d dolognak akarok utána olvasni, hallottam-olvastam már régebb erről, de most más, mert nekünk aktuális.

Szóval örülök, olyan ez, mint egy áttörés, amikor a gyerek nem csak az ábécés könyv betűit betűzi, hanem mást is, aztán bármit, mert kitárul előtte a világ.

3 megjegyzés:

  1. Kedves Betti!
    :) Nagyon ügyes a kisfiad!
    Gondoltam, elmesélem, hogy nekem a "labda" szó szóképe segített: bármikor magam elé képzelhettem és akkor tudtam, melyik melyik. És úgy gyakoroltam, hogy elővettem egy újságot és szavakat kerestem, amiben volt b vagy d. Először tippeltem, mi lehet, aztán kibetűztem. Még szókincsbővítésre is jó :) Igaz, az összes betűt ismertem már ekkor.
    Ildi

    VálaszTörlés
  2. en is nagyon varom ezt, amikor magatol elkezdi es nem mondja majd h ezt en nem tudom, vagy h nem tudok olvasni. ket betus szavakat olvas meg ossze es csak az olvasokonyvbol.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...