2014. június 15., vasárnap

Memorizálás - Versek

Igen csak meglepődtem, amikor egyszer az akkor hat éves gyerekem egy Petőfi kötetet vett le a polcról és azt kérdezte tőlem, hogy olvashat-e belőle.

Lemaradtam a magyar mondókákról, versekről, gyerekdalokról, a románokat meg elfelejtettem. Így gyerekeimmel együtt tanultam én internetről, verseskönyvből, cédéről. Jó együtt tanulni.

Van a gyereknek pár gyerekverses kötetük, lapozzák is néha. De sokszor az netről keresek és találok verset nekik.

Egy ideje egy külön irattartóba gyűjtöm a már megtanult verseket, mondókákat.


Örömmel veszik kézbe, emlékeznek vissza a már-már elfelejtett versre, s nekem is könnyebb a valamikor fejből megtanult verset átnézni s mondani a legkisebbnek a parkban hintázáskor vagy csak úgy, amikor kedvünk van verselni.




S ha új verset tanulunk, azt kiteszem valahol a lakásban s miután megtanultuk elteszem a többi mellé. Ha találok egy jó verset, amit később szeretném ha a gyerekek megtanulnák, akkor egyszerűen beleteszem a mappába s mikor eljön az ideje, kéznél lesz, sőt lehet addigra már többször el is olvassák.



Ez a mi verseskönyvünk, minden lapjához szép emlék is társul, főleg ha valamelyik gyerek rajzot is készített hozzá.



Gondolkoztam, de csak most itt írás közben jutott eszembe, honnan ez a saját versgyűjtemény ötlet: Marywolf oldaláról, itt. Ezúton is köszönöm az ötletet, sok hasznát vettük, jól bevált nálunk is.

Ui.
Tervbe vettem gyűjteményünk bővítését román és angol versekkel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...