2015. szeptember 21., hétfő

Jó az iskola, de még jobb a vakáció

-mondta ma a harmadikos a hentesnek, mikor kérdezte tőle, hogy tetszik-e neki a suli. Először azt hittem, azt fogja mondani, hogy nem jár iskolába. De elég rendszerezetten igyekszünk tanulni, és ezért kevesebb ideje jut azt csinálni, amihez éppen kedve van. Így jól érzékeli a iskolaidő és a vakáció közötti különbséget. Ez nem jelenti, hogy a vakációban nem tanulnak semmit, csak akkor szabadon, ami öröm, mert az érdeklődés a fő vezérlőjük.

Így hát újból a vakációról fogok írni.
Már nyár elején úgy tűnt, hogy nem sokat leszünk elmenve. Féltem, hogy unatkozni fognak, de ez nem volt gond. Sőt nyárvégi utazásaink után volt aki azt mondta, hogy mégis legjobb itthon. No, de elkerülendő az unatkozást, megkértem a gyerekeket, a három nagyobbat, hogy hétvégékre készítsenek egy rövid bemutatót valamiről, ami érdekli őket, amiről olvastak, bármiről. Ezeket felvettük, majd visszanéztük és megbeszéltük. Sokat fejlődtek. Én is sokat tanultam. Sőt második, harmadik héttől én is illetve az apjuk is (nagy kérlelésekre) beálltunk a sorba. Van mit tanulnom. A gyerekektől is tanultam. Nagyon jó volt hallgatni őket.
Miről volt szó ezeken a bemutatókon? Csak néhány téma: bálna, orangután, Dánia, Franciaország, Svájc, hogyan működik a telefon, a memória, Ausztrália.

S visszanézve a nyárra, próbálom felidézni, milyen játékokkal, játékokat játszottak a legtöbbet.
Kint: labdázás, homokozás, cicás, fogócska.
Bent: Sok babázás, lego duplo, playmobil babákkal és bababútorokkal kitaláltak maguknak valamit, amit újra és újra játszottak és élethelyzeteket, olvasmányokat "dolgoztak" fel játékaikban. Aztán Capitali, Catan, Csúcsforgalom, Qwirkle, Ligretto, Römi. Sokszor játszották az ország-várost és sokat lapozták az atlaszt. Gyakran társultam én is hozzájuk, jó volt együtt játszani.

Harmadik hete tanulunk, ezért legközelebb talán már erről fogok írni. Addig is szép napsütéses őszi napokat, legyetek sokat kint a jó levegőn.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...