2016. július 7., csütörtök

Heti felolvasás

Péntekre gondoltam a felolvasást, de a gyerekek már ma kérték, kerítsünk rá sort. Van aki alig várta, felolvassa, ami neki nagyon tetszett, volt aki a másik választására volt kíváncsi.
E heti könyveink:

1. "Az állatok világa" . A hangyákról.

2.  "Az Északi park felfedezése". Egy mulatságos részlet.

3.  "Tamás bátya kunyhója". Egy részletet hallgattunk meg, egy szereplő mondja el véleményét a rabszolgaságról, annak lényegéről. " ... A rabszolgaság az ördög műve, ez az igazság;... Ami túlságosan nehéz, piszkos, kényelmetlen munka nekem, azt a niggerrel végeztethetem. Én nem szeretek dolgozni, tehát a niggernek kell dolgoznia. Engem megsüt a nap, tehát a nigger álljon a napon helyettem. A nigger dolgozzon meg a pénzért, majd én elköltöm. A nigger feküdjön bele minden pocsolyába, hogy én szárazra léphessek. A nigger az én akaratomnak engedelmeskedjék, amíg csak él, s ne a magáénak. Hát körülbelül ez a rabszolgaság szerintem. ... S még arról beszélnek, hogy a rabszolgaság gonosz tettekre ad alkalmat! Micsoda képmutatás! Maga a rabszolgaság a gonosztett, lényegénél fogva!"

(Csak zárójelben jegyzem meg, hogy kerestem ezt a részletet a mek.oszk.hu oldalán, mert ott is megvan a Tamás bátya kunyhója. De nem találtam. Az ott feltöltött könyv elég sokban különbözik a miénktől, csak ebből a 19. fejezetből is sokat kihagytak. Még ilyen értékes gondolatokat, amire egy gyerek is felfigyelhet.)

4. "Gól'"- még mindig foci. Bár úgy indultunk el, hogy minden héten más könyvből kell felolvasni, most az egyszer kivételt tettünk legkisebb felolvasónkkal, hisz a hét végével véget ér az a foci EB.

5. "Kipp kopp a fűben".

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...